SEO is een belangrijk onderdeel van een online marketingstrategie. Wanneer je ervoor zorgt dat de SEO voor jouw website goed op orde is en je veel content plaatst zal je zien dat  het verkeer naar website met sprongen vooruit zal gaan. Maar waarom is SEO zo belangrijk, en waarom zou dit de basis van jouw online marketingstrategie moeten zijn? In dit artikel leggen we je hier alles over uit.

SEO online marketingstrategie

 

Wat is SEO?

Om te begrijpen waarom SEO zo’n belangrijk onderdeel van je marketingstrategie is, zul je eerst moeten begrijpen wat SEO eigenlijk is. SEO staat voor Search Engine Optimization. Simpel gezegd is SEO alle handelingen die je doet om hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te komen. Om hoger in de zoekresultaten te komen is het belangrijk dat je de drie kernelementen van SEO goed op orde hebt: Techniek, Content en Autoriteit.

 

Met techniek bedoelen we de techniek van je website. Je website moet altijd goed werken, en snel en gebruiksvriendelijk zijn. Wanneer je dit op orde hebt staat de basis van SEO voor je website goed.

 

Nu moet je ervoor zorgen dat er genoeg content in de vorm van blogs en landingspagina op je website komt zodat deze kunnen worden gevonden in Google. Hier gaat een goed zoekwoordenonderzoek aan vooraf zodat je precies weet waar je over moet schrijven. Aan de hand van dit zoekwoordenonderzoek kan je een overzicht maken van alle content die je gaat schrijven en plaatsen op je website. Hoe meer content je plaatst, hoe meer verkeer je krijgt vanuit Google.

 

Als laatste wil je dat de geplaatste pagina’s linkjes krijgen vanuit andere websites. Hierdoor krijgt je website meer autoriteit, wat aan Google laat zien dat jij een belangrijke website op het internet bent. Hierdoor zullen Google en andere zoekmachines je website hoger in de zoekresultaten plaatsen.

 

Wat kan SEO voor je bedrijf betekenen?

Wanneer de SEO van je website goed geoptimaliseerd is zal je content hogere posities in zoekmachines krijgen waardoor er veel verkeer naar je website zal gaan. Al dit verkeer zijn potentiële klanten voor je bedrijf, en dat helemaal gratis. Want door middel van SEO betaal je niet voor je hoge positie in Google. Ook straalt een hoge organische positie in Google vertrouwen en autoriteit uit. Een website die bovenaan in Google staat voor een term waar mensen naar opzoek zijn laat voor veel mensen zien dat jij dé website bent die antwoord geeft op je vragen en dé expert is in het onderwerp waar naar gezocht wordt.

 

Waarom SEO als basis van een online marketingstrategie?

Naast dat SEO zorgt voor gratis verkeer naar je website zorgt het ook nog eens voor een constante stroom aan maandelijkse websitebezoekers. De data van deze bezoekers kan worden gebruikt in andere marketing vormen. Zo kun je via Analytics goed zien wie je doelgroep is, waar ze wonen en hoe oud ze zijn. Ook kun je met Facebook Ads advertenties maken voor personen die lijken op je websitebezoekers en kun je huidige websitebezoekers retargeten met advertenties. Hoe meer data je hebt, hoe beter.

 

Conclusie

SEO is een belangrijk onderdeel van je online marketingstrategie. Met SEO als basis van je marketing zal je veel gratis websiteverkeer krijgen en data verzamelen over je doelgroep. Deze data kun je weer gebruiken in je andere marketinguitingen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *